Amit tudnod kell a dohányzásról való leszokáskor. Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?


évekig dohányzom, hogyan leszokom a legegyszerűbb dohányzótabletták

A leszokással kísérletezők viszont már tudják, hogy a dohányzásról nehéz leszokni. Már régóta tudjuk azt, hogy a dohányzás során a függőséget elsősorban a nikotin alakítja ki. Ugyanakkor azt is megfigyelhetjük a dohányosokon, hogy jellemző szokásokat tesznek magukévá.

Ilyen értelemben a rossz szokás és a függőség szembeállítása mesterséges, mert mind a kettő igaz a dohányzásra.

A több nikotin valójában segíthet a leszokásban

Három folyamat játszik szerepet a függőség kialakulásában: A nikotin az agy jutalmazó központjára meglehetősen gyorsan fejti ki a hatását, mivel a cigarettafüst beszívása után akár másodperc alatt eléri az agyat.

Ez közvetlenül amit tudnod kell a dohányzásról való leszokáskor az idegrendszert megerősítve ezzel a dohányzást. Egy idő után azonban már azért van szükség a cigarettára, hogy a személy fenntartsa a szervezetében a nikotin megszokott szintjét. A csökkenő nikotin mennyisége mellett azt tapasztalja, hogy ideges, nyugtalan, ingerült.

dohányzás ellenőrzése a vállalkozásban hogyan segíthetem a férjemnek a leszokást

Ha rágyújt a cigarettára, akkor az ingerültsége, idegessége nagyon gyorsan megszűnik. A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatása példájaként hozzák fel. Ez azonban tévedés.

Leszokni a dohányzásról, amit tudnod kell. Akik a leszokáson gondolkoznak

A nikotin stimuláns hatást fejt ki. Például növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, növeli az éberséget. A nyugtató hatás csak abból az illúzióból adódik, hogy a dohányos a csökkenő nikotinszinttel együtt járó kellemetlen tüneteket szüntetheti meg a rágyújtással.

Ráadásul a problémák nem oldódnak meg attól, hogy rágyújtott a cigarettára. A dohányzás azt ígéri, hogy megoldja a problémát, de az esetek túlnyomó többségében a problémák maradnak, sőt szaporodnak.

rúna formula a dohányzásról való leszokáshoz dohányzásellenes kampány címe

Az idegrendszer mindezeken túl összekapcsolja a nikotin hatását és azokat az ingereket, amelyek körül veszik a dohányzó személyt, így például a cigaretta ízét, látványát, a füstöt, a dohányzó helyiséget, a reggeli kávét, és a sor még hosszan folytatható. Ennek következtében a környezeti amit tudnod kell a dohányzásról való leszokáskor is felébreszthetik a dohányzás utáni vágyat az idegrendszerben, és a dohányost a rágyújtásra késztetik.

Dohányzás rossz szokás vagy függőség?

Az idegrendszer alkalmazkodik a nikotinhoz, így idővel kialakul az egyik legmakacsabb függőség, amit a kokaintól és herointól való függésnél is erősebbnek tartanak. Sokan mondják, ha ilyen veszélyes, akkor miért lehet legálisan fogyasztani. Az igazság az, hogy a dohányzás elterjedésekor még nem lehetett tudni a cigaretta számos negatív hatásáról. A legtöbb leszokni vágyó dohányos többször vág neki, és csak kísérlet után tudja végleg letenni a cigarettát.

és mondta, hogy leszokja a dohányzást

A kitartás meghozza az eredményét és leszoknak a dohányzásról. Vannak módszerek, amelyek megkönnyíthetik a leszokást. Ezen a honlapon ilyeneket talál. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.