Leszokni a dohányzásról a fejemben. A nikotinfüggőség


Elérhetőségek A leszokás lehetőségei Legelőször is el kell ismernünk, hogy a dohányzás betegség, de legalábbis tünet.

dr. Valló Ágnes

Ehhez nagyfokú bátorságra, önmagunkkal szembeni őszinteségre van szükség. Az sem lenne hátrányos, ha a nemdohányzó világ elismerné: a dohányzás betegség, nem pedig valami gaztett, s a dohányos támogatásra szorul, álmatlanság a dohányzásról való leszokás miatt elutasításra, valamifajta kiközösítő ítéletre. Utóbbi ugyanis a legtöbb dohányos ellenállását, szabadság-vágyát mobilizálja, és "juszt sem!

leszokni a dohányzásról a fejemben mik a legjobb gyógymódok a dohányzásra

A legtöbb embernek eszébe sem jut, hogy segítséget kérjen. A kudarc pedig alaposan megtépázza önbizalmát, s esetleg egy életre elveszi a kedvét a további próbálkozástól.

leszokni a dohányzásról a fejemben Ha abbahagyja a dohányzást, a hang visszatér

A dohányos minden csődöt mondott leszokási kísérletével veszít önértékeléséből, és fokozódik lelkiismeret furdalása, ami csaknem olyan káros, mint a dohányzás maga.

Saját tapasztalatomból  elmondhatom, hogy maga az elhatározás sem olyan egyszerű mindenkinek. Persze tudom, szódabikarbóna dohányzó gyógymód példám legfeljebb érdekesség, de semmiképpen sem az egyedül üdvözítő megoldás.

Semmiképp sem akarok abba a hibába esni, amibe a legtöbb leszoktató program: nem hiszem, hogy létezik olyan megoldás, ami mindenkinek egyaránt megfelelő.

EGÉSZSÉGÜNKRE - Könnyen leszokni a dohányzásról (2014.10.27.)

Ha több dohányostípus  létezik, hogyan is lehetne elegendő egyetlen módszer? Amit senki sem kerülhet el, az a leszokni a dohányzásról a fejemben meghozása. Van, akinek könnyebb, másnak ehhez is érdemes segítséget kérni. Ezután vegyük számba azon igényeinket, amelyeket a dohányzás révén elégítünk ki.

A típusok közt valamennyi becsületes dohányos többé-kevésbé önmagára ismerhet. Hangsúlyozom, a leggyakoribb típus keveredése.

Account Options

Ha a szükségleteinket számba vettük, keressünk más alternatívákat kielégítésükre. Fogadjuk el: szükségleteink jogosak, és megérdemlik, hogy kielégítsük őket.

leszokni a dohányzásról a fejemben orrpolip elleni orrspray

A legtöbb leszoktató program alapvető hibája - mely általában kudarchoz is vezet - az, hogy háborút indít a szükségletek ellen. Vegyük tehát számba, milyen tevékenységekkel helyettesíthetnénk a dohányzást, mely megfelel azoknak az igényeknek, amiket eddig a dohányfüst elégített ki. A végleges leszokáshoz egyszerre kell megszüntetni a fizikai és a pszichés-mentális függést. Enyhíthetjük a testi függésből eredő megvonási tüneteket tapaszok, rágógumik, vagy nikotin-receptor blokkoló gyógyszer segítségével.

A pótszerek nikotint tartalmaznak, ami a hozzászokásért felelős, így enyhíti a megvonási tüneteket, a dózis fokozatos csökkentésével apránként lehet megszabadulni a függőségtől.

A leszokás lehetőségei

A gyógyszer nem tartalmaz nikotint, csak a leszokni a dohányzásról a fejemben utánozza. Csak receptre kapható, mivel szedése orvosi ellenőrzést igényel. Természetgyógyászati módszerekkel is enyhíthetjük a fizikai függést: Vannak természetes, gyógynövényeket tartalmazó készítmények is, amelyek enyhítik az elvonási tüneteket. A biorezonancia — ezen belül pedig az Biolabor elektromágneses saját jel kezelés - a szervezet öngyógyító folyamatait indítja be.

Kioltja a dohányzás okozta kórós és káros rezgés-mintákat, amelyek a cigaretta utáni vágy fenntartásáért felelősek.

  • Lázadó hamutálból érett felnőtt — Így szoktam le húsz intenzív év után a dohányzásról
  • Dohányzási kódolás abakanban
  • Melyik készítmény hatékonyabb?
  • Kiléphet a dohányzásról
  • Lázadó hamutálból érett felnőtt – Így szoktam le húsz intenzív év után a dohányzásról - WMN
  • Leszokni a dohányzásról? · Allen Carr · Könyv · Moly
  • angolozom.hu | Egy volt láncdohányos most mindent elmond a leszokásról
  • Ne maradj le semmiről!

Segít a szervezetnek visszatalálni az eredeti, egészséges mintázathoz, hiszen mindenki volt nemdohányzó. Nagymértékben megkönnyítheti a leszokást az akupunktúra, akupresszúra is.

A természetgyógyászatnak önálló ága az ún. Segíthetnek a légzőgyakorlatok, méregtelenítő és nyugtató gyógyteák, illóolajos fürdők, a szauna, a nyugtató vagy frissítő masszázs.

kész vagyok-e leszokni a dohányzásról?

Rüdiger és Margit Dahlke egy vadonatúj - és talán sok dohányos számára használható megoldást kínál: ez pedig az ún. Hiszen személyes történetükben is az volt eredetileg: kamaszkori beavatási rítus. Ha leszokni a dohányzásról a fejemben cigarettát tudatosan élvezünk, akkor jóval kevesebbre lesz szükségünk - mondja Dahlke.

Ő napi három rítust ajánl, napi három cigaretta pedig biztosan nem árt nekünk. A rítus lényege a tudatosság, valamint az, hogy amikor dohányzunk, akkor csak dohányozzunk.

Minőségileg új dologról van szó, nem egyszerűen arról, hogy napi ról 3-ra mérsékeljük a cigaretták számát. A minőségi változás az, ami alapvető. Dahlke szerint ugyanis egy olyan elszívott cigaretta, aminek minden szippantását teljes egészében kiélveztük, többet ér, mint harminc öntudatlanul elpöfékelt.

Ez a módszer nagyon érdekes, de csak kevesek számára nyújt megoldást.

Dohányzás: Menő akartam lenni, végül függő lettem!

Én magam kipróbáltam: egész nap a cigarettázáson járt az eszem, néztem az órát, alig vártam a ritus idejét, de amikor eljött, mégsem tudtam minden mást elűzni a a fejemből, és csakis a dohányzásra gondolni. Véleményem szerint Dahlke módszerével nem múlik el a testi függés, és fennmarad a mentális is. Bár kevesebbet szívunk, — egész életünk a cigaretta körül forog, mint egy rendes drogosnak.

Ne nyavalyogj, hanem örülj neki! A módszer lényege az, hogy elhatározásunkat véglegesnek tekintjük vagyis nemcsak próbálkozunk és az önsajnálatot örömre cseréljük.

Véleményem szerint az öröm csakugyan sokkal hatékonyabb, mint az önsajnálat. Ha örülni tudunk annak, hogy szabadok vagyunk, és többé nem függünk a nikotintól, akkor csökken a sóvárgás.

  1. Nehéz volt.
  2. Dohányzás és fejfájás
  3. Leszokni a dohányzást a fiúból
  4. Dohányzásról való leszokás - Fejfájás gyötör :: Dohányzás - InforMed Orvosi és Életmód portál ::

Allan Carr módszere rendkívül hatékonyan oldja a mentális függést, egyetlen hiányossága az, hogy elhanyagolja a testi függőségből eredő elvonási tüneteket. Valójában úgy gondolom, hogy komplex személyre szabott tréninggelegyéni és csoportos módszerek együttesével lehet a legnagyobb és legtartósabb sikereket elérni. Egyszerre kell megcélozni a fizikai és a pszichés-mentális függést.