Miért híz le a dohányzásról, 2. Ünnepelje meg a leszokást!


Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról? Ez azonban senkit ne tartson vissza a nagy elhatározástól: sokkal több előnye van a leszokásnak, mint amennyi kellemetlenséggel a súlynövekedés jár. A dohányzásról való leszokás átlagosan kilogrammos testsúlynövekedést eredményez, és a plusz kilók zöme az első három hónapban kúszik föl. A hízástól való félelem sokakat - elsősorban a nőket - visszatart a leszokástól, pedig a cigaretta letételének messze több egészségügyi haszna van, mint amennyi gondot ez a pár fölös kiló okozhat - derül ki a bmj.

Segítünk: szokjon le hízás nélkül! Megjelent: Dohányzás Sokan aggódnak, hogy a dohányzás abbahagyásával elkerülhetetlenül hízásnak indulnak. Száz volt dohányosból valóban nyolcvan tapasztalja, hogy valamivel többet mutat a mérlegen, mint korábban.

  1. 50 év után leszoktam a dohányzásról
  2. Élesen hagyja abba a dohányzást, gyomorfájás
  3. Hatékonyak a cigarettásdobozokon elhelyezett figyelmeztetések Általánosságban elmondható, hogy a súlygyarapodás nem túl nagy, átlagosan kevesebb, mint tíz kiló.

Az adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8, a nők pedig átlagban 3,8 kilogrammot híznak. Ennek azonban nem muszáj így lennie, a súlygyarapodás tudatos odafigyeléssel megelőzhető vagy csökkenthető. Miért hízhat a leszokás után?

Dohányzás - A leszokás módszerei

A dohányzásról való leszokás következtében számos változás történik a szervezetben, többek közt az étkezési szokásokban, a szervezet anyagcseréjében.

Ennek okai a következők lehetnek: 1.

hagyja abba a dohányzást, mint te dohányzásellenes tanfolyam

Az étkezés lesz a dohányzás helyettesítője. A leszokás után a dohányzást sokan nassolással helyettesítik. Aki így tesz, mindenképpen ügyeljen arra, hogy alacsony kalóriatartalmú rágcsálnivalót például almát, olívabogyót, répát, zellerszárat, miért híz le a dohányzásról válasszon.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek.

Javul az ízérzékelés. Az ízérzékelés intenzívebbé válásával az ételek ízletesebbek, illatosabbak és vonzóbbak lesznek, ezért nőhet az elfogyasztott ételek mennyisége. Az anyagcsere visszaáll az eredeti szintre.

Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be

A dohányosokat magasabb gyorsabb alapanyagcsere-szint jellemzi, a leszokást követően pedig az anyagcsere visszaáll a korábbi normál, a dohányzás időszakához képest alacsonyabb lassabb szintre.

Mivel lassabb az energiafelhasználás, a felesleges energia zsírként raktározódik el. Csökkenő fizikai aktivitás: Sok dohányos fáradtabbnak érzi magát a leszokás során, emiatt átmenetileg kevésbé aktívak, és így kevesebb energiát használnak fel.

Megnövekedett étvágy: A dohányzás elnyomja az éhségérzetet, amely a szervezet természetes jelzése arra, hogy táplálékra van szüksége.

Szokj le a dohányzásról egy pillanat alatt!

A leszokás után némi időbe telik, amíg ezt a volt dohányosok megtanulják hízás nélkül kezelni. Segíthet, ha ilyenkor isznak egy nagy pohár vizet, natúr teát vagy más kis kalóriatartalmú étellel igyekeznek az éhségérzetet csökkenteni.

Aki eljátszott már a gondolattal, hogy felhagyjon a dohányzással, biztosan hasonló kifogásokkal érvelt amellett, hogy talán mégsem éri meg leszokni. Ha megelégszik azzal, hogy kibírja cigi nélkül, de cserébe állandóan habzsol, ne csodálkozzon, hogy hízik. Nem, nem fogyókúrázni kell, csak arra figyelni, hogy az életmódváltás ne egy másik kudarccal végződjön. Összegyűjtöttük a leggyakoribb  leszokós tévhitek et, amik elrettentik az aktív dohányosokat attól, hogy egyáltalán kipróbálják, milyen lehet füstölgés nélkül élni. Ha leszokom, hízni fogok.

Édesség utáni sóvárgás: Sok kábítószer, így a nikotin is hatással van a szervezet cukorháztartására. A leszokás következtében csökken a vércukorszint, ami kiválthatja az édesség utáni fokozott sóvárgást.

miért híz le a dohányzásról

Ilyenkor érdemes inkább natúr joghurtot, gyümölcsöt választani a csoki vagy a sütemény helyett. Bár a súlycsökkenésnek kell némi idő, a rendszeres testedzésnek a fogyáson túl is annyi jótékony hatása van, hogy mindenképpen érdemes kitartani.

Cigi: így nem hízunk el leszokás után!

A szakemberek szerint a fogyókúrázást ebben az időszakban nem érdemes erőltetni, a kilókkal ráér a sikeres leszokást követően harcba szállni. Alakítson ki új, a dohányzáshoz nem kapcsolódó szokásokat ezekre miért híz le a dohányzásról időszakokra.

miért híz le a dohányzásról

Kávé helyett például főzzön egy csésze teát, sétáljon néhány percet, vagy hallgassa meg a kedvenc számát, és táncoljon egyet! Jótékony nassolnivaló lehet például az alma, a sárgarépa, a zellerszál, a koktél paradicsom, vagy az uborkaszeletek.

Tartsa ezeket könnyen elérhető helyen!

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

A leszokás elején érdemes kerülnie azokat a helyzeteket, ahol nagy kalóriatartalmú rágcsálnivalókat sütemény, csipsz, olajos magvak szolgálnak fel. Az alkoholos italok rengeteg kalóriát tartalmaznak, mi okozza a hirtelen dohányzás abbahagyását az alkohol csökkenti az önkontrollt, ami falásrohamhoz vagy dohányzáshoz vezethet.

gyomorfájás és dohányzás dohányzás kódolás akupunktúra vélemények

A leszokás után jelentős összegek maradnak a pénztárcájában, használja ki az alkalmat, vegyen magának szauna- színház- vagy mozibérletet!

Hívja a 06 80 44 számot! Szakemberek segítenek megszabadulni a dohányzástól.

hogy az emberek abbahagyják a dohányzást