Amikor nem szabad abbahagyni a dohányzást


Cigaretta helyett kilók?

Ismét jön a vihar! Másodfokú riasztások a zivatarveszély miatt több megyében is

Cikk megjelenésének dátuma: A dohányzásról való leszokás cseppet sem könnyű dolog. Nem elég a megszokott mozdulatok, a cigaretta íze és a nikotin utáni vágy, még a plusz kilók miatt is aggódhatunk. A leszokást követő elhízás elsősorban a régóta dohányzókat és az erős dohányosokat veszélyezteti, de lássuk, hogy miért! A dohányzás sokaknál már a napi rutin részét képezi.

1. Bevezetés

A cigaretta hiányzik a reggeli kávé mellé és az ebéd után, sőt, már magának a mozdulatnak a hiánya is gyötrelmet okozhat. Sokan, hogy elnyomják a hiányérzetet- pótcselekvésbe, legtöbbször nassolásba kezdenek.

A dohányzás csökkenti az étvágyat és rontja a szag- és ízérzékelést. A cigaretta letevése után idővel ezek az érzékek felerősödnek, aminek hatására fokozódik az ételek utáni vágy. A cigaretta nikotintartalma fokozza az anyagcserét, így ha a leszokás után nem is eszünk többet a megszokottnál, a plusz kilók mégis könnyebben feljönnek.

Egy francia és brit szakemberekből álló csoport 62 olyan kutatást vizsgált meg, ami a dohányzást abbahagyó emberek testsúlyának változását vizsgálta. Ezekből a kutatásokból az derült ki, hogy a leszokók átlagosan 4,2 kilót híztak.

Mi történik veled, ha abbahagyod a cigizést és soha többé nem gyújtasz rá?

A résztvevők 13 százalékánál több mint 10 kg hízást mutattak ki egy év alatt. Aggodalma tehát nem alaptalan, de könnyen orvosolható. Hogy a felesleges kilók útjába álljon, csupán előre kell gondolkoznia. Már mielőtt belevágna a amikor nem szabad abbahagyni a dohányzást, élete más területein is vezessen be változtatásokat.

amikor nem szabad abbahagyni a dohányzást

Ha idáig nem tette, kezdjen el rendszeresen sportolni, de ne várjon el magától túl sokat, kezdje például esti sétával vagy kerékpározással! A testmozgás nemcsak arra jó, hogy erőnlétét javítsa, de arra is, hogy ne vágyjon más pótcselekvés után.

Táplálkozzon egészségesen, de nem kell magát sanyargatnia!

hasi fájdalom a kilépés után leszokni a dohányzást a legjobb népi módon

Lényeg a kiegyensúlyozott és változatos étrend. Nassolhat egészséges dolgokat is, mint például gyümölcsöket, olajos magvakat, joghurtot.

Ha úgy érzi, segítségre van szüksége, forduljon dietetikus szakemberhez!

Pedig a nikotin éjjel kiürült az agyból, kéne az új adag.

A dohányzásról leszokás előnyei: már a cigi letétele után 8 órával javul a fizikai közérzet nap múlva csökkenek a légzési panaszok nap múlva az ízlelés és a szaglás is javul hét múlva a megvonási tünetek is megszűnnek hónap múlva a légzési funkciók is javulnak a súlyos tüdőgyulladás, légúti betegségek kockázata év múlva nem nagyobb, mint a nem dohányzóké jelentős anyagi megtakarítást érhetünk el, valamint a környezetünkben élők egészségét sem károsítjuk.

A plusz kilók könnyen megelőzhetőek, ez tehát nem jelenthet kifogást, hogy lemondjon a leszokásról!

Ne feledje, változtatni sohasem késő. Amennyiben továbbra is aggódik a felesleges kilók miatt, gondoljon arra, hogy körülbelül kg súlyfelesleget kell felszednie ahhoz, hogy egészségét olyan mértékben veszélyeztesse, mint most a dohányzással. A Journal of the American Medical Association című folyóiratban publikált kutatás szerint, ha elhízunk a dohányzás abbahagyása után, még akkor sem olyan nagy a amikor nem szabad abbahagyni a dohányzást a szív- és érrendszeri betegségek kialakulására, mintha folytatjuk a dohányzást.

OTP egészpénztári számlára vérnyomásmérő és vércukorszintmérő is megvásárolható.

amikor nem szabad abbahagyni a dohányzást